اصطلاحات سودمند وب هاستینگ

همانطور که گفته می شود در خرید vpn، دانش قدرت است و اگر شما در حال قدم گذاشتن به دنیای وحشی وب هستید پس دانستن اصطلاحات متداول هاستینگ برای شما بسیار مفید است. این غیر معمول نیست که مسئولین مبتدی وب برای بسته اشتباه ثبت نام کرده باشند برای اینکه آنها از این که چه ویژگی هایی برای آنها مفید است (یا حتی چه معنی ای دارد) اطمینان ندارند.

بنابراین، در اینجا اصطلاحات کابردی از واژگان مرتبط با هاستینگ وب را گرد آوری کردیم که می تواند برای دانش شما مفید باشد.

web hosting

صفحه های سرور فعال (ASP)

صفحه های سرور فعال، که در حال حاظر توسط APS.NET جایگزین شده، برای ایجاد و اجرای برنامه های کاربردی سرور وب پویا ، فعل و انفعالی استفاده می شود. به این معنی که شما می توانید صفحات HTML ، دستورات اسکریپت و مولفه COM را برای ایجاد صفحات وب فعل و انفعالی و برنامه های کاربردی مبتنی بر وب ترکیب کنید. در واقع، ASP.NET بر روی Common Language Runtime ساخته شده است (CLR) ، به برنامه نویسان اجازه می دهد تا  کد ASP.NET مورد استفاده هر زبان .NET پشتیبانی شده را بنویسند.

برگه های سبک آبشاریCSS   (Cascading Style Sheets)

متداولترین برنامه های کابردی از CCS برای سبک صفحات وب نوشته شده در HTML و XHTML است، اما می تواند توسط هر نوع از اسناد XML مورد استفاده قرار گیرد. CSS در درجه اول برای جدا کردن مضمون سند از ارائه سند فعال شده است، شامل عناصری مانند طرح، رنگ و فونت است.

هاستینگ (شرکت) سیستم ابری Cloud (Enterprise) Hosting

هاستینگ سیستم ابری تعدادی از سرور های میزبانی شده را در جای دیگر را برای ایجاد یک منبع بزرگ از قابلیت ها برای منابع سرور مورد استفاده قرار می دهد. آن در صورت لزوم کار می کند. هاستینگ/محاسبات ابری از وجود یک مفهوم کسب و کار به یکی از سریع رشد ترین بخش ها در صنعت IT ترقی کرده است.

سیستم مدیریت پایگاه داده Database Management System

یک DBMS بسته نرم افزار سیستم است که به استفاده از مجموعه یکپارچه از داده های ثبت شده و فایل هایی که به عنوان پایگاه داده استفاده می شوند کمک می کند. این به برنامه های کابردی برای کاربران مختلف اجازه می دهد تا به راحتی به پایگاه داده مشابه دسترسی یابند.

سرور اختصاصی Dedicated Server

سرور اختصاصی زمانی است که مشتری کل سرور را اجاره می کند و آن را با کسی دیگر به اشتراک نمی گذارد. این به شما اجازه کمترل کامل به کل سرور را می دهد، به این معنی که شما می تواند سیستم عامل، سخت افزار و … را انتخاب کنید . زمان بارگذاری برای سایت شما بسیار سریعتر است برای اینکه کل کامپیوتر”اختصاصی” است برای اینکه نرم افزار سرور را اجرا کند. اگر عملکرد فاکتور اساسی است، یا شما در حال اجرای برنامه های فشرده RAM هستید، شما ممکن است بهتر از در جهت تکنیک های هاستینگ سرور اختصاصی یا  محل مشترک باشید.

نامه دامنه Domain Name

نام منحصر بفرد که سایت اینترنت را معرفی می کند. اغلب یک شرکت هاستینگ به شما پیشنهاد می دهد تا نام دامنه خود را زمانی که برای طرح هاستینگ ثبت نام می کنید ثبت کنید.

سرور نام میزبان  Host Name Server

اساسا یک نام میزبان یک نام دامنه اختصاص داده شده به کامپیوتر میزبان است برای مثال en.wikipedia.org متشکل از نام میزبان محلی (en) و نام دامنه Wikipedia.org می باشد. یک سرور نام میزبان جایی است که شما سایت  خود را ساکن کرده اید و معمولا مجبور به پرداخت هزینه ماهیانه یا سالیانه برای این سرویس می باشید.

نرم افزار لیست پستی Mailing List Software

اگر شما می خواهید یک گروه بحث یا طرحی در توزیع خبرنامه به صورت ممکر را میزبانی کنید نرم افزار لیست پستی بسیار است. لیست های پستی الکترونیکی معمولا به طور کامل و یا جزئی  از طریق استفاده از نرم افزار خاص لیست پستی و آدرس منعکس کننده آدرس خودکار شده که روی یک سرور قادر به دریافت ایمیل راه اندازی شده است.

سرور مجازی مایکروسافت Microsoft Virtual Server

سرور مجازی مایکروسافت ایجاد ماشین های مجازی ( پیاده سازی  نرم افزار از ماشین (به عنوان مثال کامپیوتر) که برنامه هایی مانند ماشین فیزیکی را اجرا می کنند) بر روی Windows XP ، Windows Vista و سیستم عامل های Windows Server 2003 را تسهیل می کند.

سرور ریشه  Root Server

یک ماشین که نرم افزار و داده های مورد نیاز برای تعیین کردن سرور ها نام دارد که داده های معتبر برای دامنه های سطح بالا را در بر دارد.

مانیتورینگ سایت Site Monitoring

مانیتورینگ سایت یک سرویس است که سرور وب را به صورت منظم (مثلا هر چند دقیقه) نظارت می کند و هر گونه مشکل که پیش آمده باشد را به افراد مشخص هشدار می دهد.

دامنه سطح بالا Top-level domain (TLD)

دامنه سطح بالا یکی از دامنه ها در بالاترین سطح در سلسله مراتب سیستم نام دامنه از اینترنت است. نام های دامنه سطح بالا در ناحیه ریشه از فضای نام نصب می شوند . ناحیه ریشه بوسیله وزارت بازرگانی ایالات متحده کنترل می شوند که باید همه تغییرات در خواست شده فایل ناحیه ریشه از طریق ICANN تایید شوند.

سرورهای خصوصی مجازی (Virtual Private Servers (VPS

VPS به مجازی بر می گردد؛ دستگاه به طور انحصاری بوسیله یک مشتری فردی از سرویس هاستینگ وب استفاده می کند. ضروری است که روی یک سرور فیزیکی واحد محیط های متعدد سرور جدا شده باشد. آن برای فضای دیسک خود، RAM ، CPU و آدرس های IP استفاده می شود. یک اکانت VPS دسترسی ریشه به سیستم را می دهد، برای تغییرات فایل های پیکر بندی سرور و نصب برنامه های کاربردی اجازه می دهد.

سازندگان وب Website Builders

سازندگان وب ابزارهایی هستند که اجازه ساخت وب سایت بدون کد ویرایش دستی را می دهند. بسیاری از میزبان های وب سایت سازنده ساده “آنچه شما می بینید آنچه شما دریافت می کنید” را ارائه دادند تا به بنا کردن یک سایت ساده کمک کنند.

http://www.sherweb.com/blog/practical-web-hosting-terminology-fyi/

  • tags

Related Posts