بازیابی فایل های از دست رفته کامپیوتر

چگونه فایل ها را از کامپیوتری که از بین رفته است بازیابی کنیم

اوه..اوه، کامپیوتر شما دیگر قابل بوت شدن نیست. ممکن است مشکل با ویندوز باشد یا شاید سخت افزار کامپیوتر سوخته باشد. اگر شما فایل های مهمی دارید که داخل کامپیوتر خراب شما مانده اند ، این راهنما به شما در بازیابی آنها کمک می کند.

file recovery

هیچ تضمینی وجود ندارد که داده های شما بازیابی شوند. اگر کامپیوتر شما به این دلیل کار نمی کند که هارد درایو آن از کار افتاده است ، ممکن است نتوانید هیچ گونه بازیابی فایل داشته باشید (حداقل بدون برخی سرویس  بازیابی داده حرفه ای گران  ، امکان پذیر نیست).

خرید کریو بوت شدن از Linux Live CD (یا دیسک نصب ویندوز)

خرید کریو اگر سخت افزار کامپیوتر شما واقعا از کار افتاده و به دلیلی بوت نمی شود، این روش کار نخواهد کرد. با این حال، ممکن است کامپیوتر واقعا از کار نیفتاده باشد، نصب ویندوز ممکن است آسیب دیده باشد. اگر در این مورد است ، شما می توانید فایلای خودتان را بوسیله بوت شدن از Linux Live CD یا حتی دیسک نصب کننده ویندوز بازیابی کنید.

فقط Linux Live CD یا دیسک نصب ویندوز را در کامپیوتر قرار دهید و آن را استارت کنید. اگر از دیسک بوت شد و شما را به دسکتاپ Linux یا محیط نصب ویندوز برد، شما متوجه خواهید شد که سخت افزار کامپیوتر به طور کامل از بین نرفته است. اگر شما فقط علاقمند هستید که فایل ها را بازیابی کنید، می توانید USB یا هارد درایو خارجی را متصل کنید و فایل ها را بر روی دستگاه مدیا جداشدنی کپی کنید. فایل های شما از کامپیوتر از بین رفته ذخیره خواهند شد.

این کار ساده است اگر به Linux Live CD انجام شود، چون دسکتاب Linux کامل به شما داده خواهد شد شما می توانید از آن برای کپی کردن فایل ها استفاده کنید. اگر شما دیسک نصب ویندوز را دارید، می توانید ترفندی بکارببرید تا به پنجره میدریت فایل برسید و فایل ها را از هارد درایو کامپیوتر ذخیره کنید.

حتی اگر هارد درایو کامپیوتر شما از کار افتاده باشد این روش ممکن است کار کند. اگر خوش شانس باشید، کامپیوتر ممکن است قادر نباشد ویندوز را بوت کند اما شما قادر خواهید بود برخی فایل های مهم خارج از درایو بواسطه Linux live CD یا محیط نصب ویندوز بازیابی کنید.

هارد درایو را نگه دارید و در کامپیوتر دیگری قرار دهید

اگر کامپیوتر شما دیسک Linux live یا دیسک نصب ویندوز را بوت نمی کند، ممکن است قطعات سخت افزاری کامپیوتر شما نابود شده باشد. در این مورد برای شما خبر خوبی داریم، در حالیکه مادربورد ، CPU ، مموری، کارت ویدئو ، منبع تغدیه یا هر تعداد دیگر از قطعات کامپیوتر شما می تواند آسیب دیده باشد، هارد درایو کامپیوتر ممکن است احتمالا هنوز هم کار می کند. اگر این حالت است، شما می توانید کامپیوتر را باز کنید، هارد درایو را بیرون بکشید، آن را به کامپیوتر دیگری متصل کنید و فایل ها را از هارد درایو بوسیله کامپیوتر دیگر دریافت کنید.

windows live

اول، یک هشدار: این کار می تواند ضمانت را باطل کند، مخصوصا اگر شما این کار را بر روی لپ تاپ که برای باز شدن طراحی نشده  است انجام دهید. اما اگر شما دسکتاپی دارید که می توانید به آسانی باز کنید و روی آن کار کنید، یا اگر لپ تاپ قدیمی ای دارید که مدت ضمانت آن تمام شده است و عمر زیادی از آن باقی نمانده است، بهر حال شما ممکن است با استفاده از این پروسه به  پیش بروید.

مراحل اساسی ساده است، اما اما به طور ایده آل شما نیاز خواهید داشت تا کار راحت با درون کامپیوتر داشته باشید. ابتدا، اطمینان حاصل کنید که سوییچ برق اصلی در پشت کامپیوتر خاموش باشد و یا بهتر است از پریز برق جدا باشد. بعد، کیس کامپیوتر را باز کنید و مکان هارد درایو را بیابید. کابل ها را قطع کنید،  آن را باز کنید و از کیس بیرون بکشید.

openning computer case

سپس شما نیاز دارید تا هارد درایو را به کامپیوتر دیگری متصل کنید. شما می توانید این کار را با قرار دادن هارد درایو بر روی کامپیوتر دیگر انجام دهید یا با استفاده از درایو خارجی این کار را انجام دهید. اگر شما هارد درایو لپ تاپ دارید و نیاز است که آن را به یک کامپیوتر رو میزی متصل کنید،  می توانید داریو طراحی شده برای هارد درایو های  لپ تاپ را که به شما اجازه می دهند به صورت امن هارد درایو لپ تاپ را به دسکتاپ دیگر متصل کنید دریافت کنید. کامپیوتر دیگر را روشن کنید و فایل ها را از کامپیوتر قدیمی کپی کنید.

این فرآیند نسبتا ساده است وقتی کیس شما قابل باز شدن باشد، اما بر روی لپ تاپ بسیار سخت تر است،  مخصوصا لپ تاپ هایی که اصلا برای باز شدن طراحی نشده اند. اگر شما برای انجام آن با کامپیوتر خودتان راحت نیستید  و یا لپ تاپ بسته شده دارید که باز کردن آن کار راحتی نیست، ممکن است نیاز داشته باشید تا با مغازه تعمیر کامپیوتر  یا میز سرویس در یک فروشگاه بزرگ تماس بگیرید تا به شما کمک کنند. آنها می توانند هارد رایو را برای شما بیرون بکشند و امیداوار باشیم تا فایل ها را بازیابی کنند. همیشه این گزینه است با فرض اینکه فایل های شما با ارزش هستند و شما مایل به پرداخت هزینه هستید.

برای جلوگیری از حوادث مشابه،  مطمئن باشید که همیشه یک کپی پشتیبانی از فایل های مهم خود دارید که اگر هارد درایو کامپیوتر از بین رفت، شما قادر باشید که این موضوع را با بی اعتنایی تلقی می کنید.

مطمئنا، شما مجبور خواهید بود تا از طریق راه اندازی دوباره کامپیوترسمت مشکل بروید، اما فایل های حیاتی شما باید بیشتر از یک محل باشد بنابراین آنها وقتی کامپیوتر از کار می افتد حفظ خواهند شد.

 

خرید کریو و خرید VPN در parsvpn.online

 
getting out harddisk

  • tags

Related Posts